Borde man bli teaterapa?

augusti 22, 2008 at 9:56 e m Lämna en kommentar

Kom nyss hem från ännu en superspelning av Bie Blues Band. Brorsan lirade på rejält där med guran, P var riktigt rivig på trummorna och basen spelades perfekt av U. De blir sannerligen mina ord bättre och bättre för var gång. Även om det är publiksnålt någon gång ger de allt de har att ge.

Det kanske inte blir någon sen natt för mig, för i morgon skall jag hoppa upp ur bingen vid 08.00. Skall nämligen iväg vid 09.00 till Sköldinge och Åsas folkhögskola. Det är nämligen så att jag skall gå med i en teatergrupp som skall sätta upp en pjäs om kvinnans ställning i samhället förr i tiden. Det är en hel del förarbete som jag har förstått det. Vi skall få vara med och påverka pjäsen och dess uppbyggnad. Om jag får en roll i pjäsen eller inte, det vet jag ej. Har ju aldrig spelat teater förr, men tänkte att det kunde vara en kul grej att få prova på liksom.

Det kan ju trots allt gå vägen. Spännande!

Entry filed under: Vardagligt.

Då var det fredag igen… Passion, kan jag ha funnit min?

Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Keep in mind

Bloggstatistik

  • 13 781 träffar