Passion, kan jag ha funnit min?

augusti 23, 2008 at 2:58 e m Lämna en kommentar

Åkte till Sköldinge idag med knappt någon vilja alls i bagaget. Jag var ju så jävla trött och slö, kanske rent av lite grinig. Men det visade sig att dagen blev skitkul och otroligt lyckad. Har träffat en grupp helt nya människor. Lättsamma människor som man inte behöver göra sig till inför, sådana människor som är så förbannat sköna att umgås med.

Jag, M och sis var yngst av alla där. Det fanns även två killar som förmodligen var lite äldre än mig. Resten var väl kanske över fyrtio fyllda. Riktiga energiknippen må jag säga, som inte har svårt att uttrycka sig eller våga ta plats. Önskar att jag också kunde ta plats någonstans, det vore en befrielse. För de sa det; att teater handlar om att kunna befria sig själv, spela utifrån sig själv, så naturligt som möjligt i alla sinnestillstånd.

Det intryck jag fått av teater idag, det är att man kan förändra sig själv till det man vill vara. Man kan bli precis vem man vill som person. För mig betyder det att man blir mer avslappnad och trygg i sin tillvaro. Man behöver inte köra på så många fejkleenden. När du inte kan le med munnen, le istället med ögonen för de sprider minst lika mycket glädje och ger minst lika starkt intryck. De berättar även en stor sanning och där finns även en stor personlighet.

Så, jag tillhör hur som helst härmed en teatergrupp/förening – och det kan vara mitt smartaste drag någonsin. Så kul som jag har haft det idag, med människor som jag inte ens känner ännu, och så mycket som jag har lärt mig; det kommer bara bli mer och mer kul och mer och mer bra. För mig som person och säkerligen för många fler.

Nej, idag känns det som om detta är ett projekt jag kommer satsa helhjärtat på. Jag är taggad till tusen!

Entry filed under: Vardagligt.

Borde man bli teaterapa? Jävlaranamma!

Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Keep in mind

Bloggstatistik

  • 13 781 träffar